Kociewski bus

Zanim na Kociewie na dobre zawita wiosna, na kociewskich i pomorskich drogach już rozkwitły kociewskie polne kwiaty. To za sprawą kolorowej aplikacji przygotowanej przez Lokalną Organizację Turystyczną KOCIEWIE dla Gminy Subkowy. Została ona w formie regionalnego haftu umieszczona na należącym do samorządu busie. Dla pasażerów w środku miło, przytulnie, wygodnie i nowocześnie – dla mijających busa przechodniów i kierowców barwnie, radośnie i folkowo tradycyjnie.

O trzech sezonów letnich KOCIEWIE mobilnie promuje się w wielu miastach Polski. W 2013 roku to było Trójmiasto, Bydgoszcz, Toruń, Łódź i Warszawa, w kolejnym roku: Gdańsk, Toruń, Bydgoszcz, Inowrocław, Grudziądz i miasta kociewskie: Tczew, Świecie oraz Starogard Gdański, w ubiegłym roku kolorowy bus LOT KOCIEWIE był w Gdańsku i Łodzi. I to właśnie taki oklejony kociewskimi modraczkami mikrobus był inspiracją dla gminy.

- Już w ubiegłym roku postanowiliśmy w pewien sposób wyróżnić nasz gminny pojazd - mówi Mirosław Murzydło, wójt gminy Subkowy - bus ten jeździ nie tylko po terenie naszej gminy, ale tez dalej, w powiecie, województwie, zdarzają się tez trasy po Polsce i Europie. Jeżdżąc niech promuje Naszą Gminę i region Kociewie. Gdyby tak w każdej gminie kociewskiej mógł być taki obklejony bus, wówczas na pewno rozpoznawalność Kociewia byłaby większa.

Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE przygotowała graficzną koncepcję okleiny busa wykorzystując regionalne motywy zdobnicze, jak również logo promocyjne regionu.

- Z zaproponowanych przez LOT KOCIEWIE wersji, wybraliśmy tę z elementami haftu - podkreśla Justyna Dziel, inspektor d/s promocji w urzędzie gminy - To bardzo oryginalna dekoracja i z całą pewnością zwraca uwagę na drodze. Wybraliśmy też krój czcionki użytej w nazwie Gmina Subkowy. Kolorystyka napisów nawiązuje do barw z naszego herbu.

Na karoserii busa oprócz fragmentu stylizowanego haftu kociewskiego wzornictwa Marii Wespy znalazł się również herb gminy. To wizerunek połowy gryfa książęcego ze znaku napieczętnego Sambora II  z zadartym ogonem na białym tle. Na tle zielonym  – połowa koła wozowego, jako symbol rolniczej egzystencji miejscowej ludności, od czasów najdawniejszych po dzień dzisiejszy. Złote kłosy pszenicy w szponach gryfa podkreślają urodzajność ziem i rolniczy charakter tych okolic.

- Cieszymy się, że mogliśmy pomóc - podkreśla Piotr Kończewski, Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE - to nasz obowiązek wobec gminy członkowskiej, ale też duża przyjemność gdy nasze działania marketingowe spotykają się z takim entuzjastycznym odbiorem. To też duża satysfakcja, że dzięki takiej kolorowej i wywołującej tak pozytywne emocje promocji, wzrasta w Polsce świadomość marki KOCIEWIE.